- Vali Porcişteanu – câştigă Trofeul Colin McRae Flat Out şi ocupă locul 6 în ERC
- Edwin Keleti – o cursă de vis întreruptă brusc de ghinion
- Alex Filip – evoluţie echilibrată, pentru păstrarea poziţiei de lider la 2WD
- BCR Leasing Rally Team îşi păstrează locul pe podium la echipe
Sibiu Rally, CNRD 2013 – Raliul Sibiului a avut şi în acest an o duritate extremă a traseului, dominat de praf, bolovani şi gropi. Toate acestea au făcut ca aproape jumătate din echipajele aliniate la start să reuşească să treacă linia de sosire. Dar ediţia din acest an a Raliului Sibiului a fost totodată şi făuritor de vise pentru echipajele BCR Leasing Rally Team. Edwin Keleti & Botond Csomortani, Vali Porcişteanu & Dan Dobre au dovedit că fac parte din prima linie a eşalonului european. Lăsând la o parte rezultatele finale, ei au atins la Sibiu performanţa pură, parcurgând în viteză maximă probele speciale şi situându-se de cele mai multe ori în primele şase locuri în clasamentul general, „la bătaie” cu cei mai buni piloţi din ERC. Prin maniera în care au abordat acest raliu, Edwin Keleti şi Valentin Porcişteanu au demonstrat că sunt, poate, cei mai performanţi piloţi români la acest moment. Din păcate însă, după un parcurs fără cusur, în care a reuşit să urce pe locul 3 la general ERC şi pe 1 la Production Cup, Edwin Keleti a fost nevoit să abandoneze pe penultima probă specială din cauza ruperii suspensiei dreapta faţă. Cel de-al treilea echipaj BCR Leasing Rally Team, format din Alex Filip şi Bogdan Iancu, şi-a menţinut evoluţia constantă şi echilibrată cu care ne-a obişnuit deja şi care i-a permis menţinerea poziţiei I în clasamentul categoriei 2WD, pe care o ocupă încă de la prima etapă a campionatului intern. Începând cu Raliul Sibiului, echipei BCR Leasing Rally Team i s-a alăturat echipajul Emanuel Ilina & Flavius Câmpeanu, care a ocupat la Sibiu un meritoriu loc II la clasa 11.
După un start foarte bun, Valentin Porcişteanu s-a confruntat cu o serie de dificultăţi tehnice cauzate de duritatea extremă a traseului, care au pus sub semnul întrebării continuarea competiţiei. Mai intai, el a întâmpinat probleme cu suspensia stânga spate, care l-au costat trei minute, şi care au generat apoi încă o întârziere de 30 de secunde pe superspecială. Mai târziu, pe ultima specială a zilei, maşina a suferit o avarie foarte gravă la suspensia stânga spate, care l-a obligat să meargă spre parcul de asistenţă de sfârşit de zi rulând doar pe trei roţi. Echipa tehnică a Colina Motorsport a reuşit să remedieze situaţia, iar Vali a luat startul a doua zi hotărât să recupereze timpul pierdut. El a reuşit chiar să înregistreze al doilea timp pe 3 din cele 6 probe speciale disputate şi a terminat competiţia pe locul 3 în ERC Production Cup, locul 6 în clasamentul general ERC şi locul 4 în competiţia internă. Pentru evoluţia sa de la acest raliu, Vali Porcişteanu a primit Trofeul Colin McRae Flat Out, distincţie care se acordă la fiecare raliu din Campionatul European pilotului care demonstrează o combatitivitate şi o atitudine sinonimă cu cea a fostului mare pilot de raliuri. Trofeul i-a fost acordat de către o comisie din care au făcut parte atât Coordonatorul ERC, Jean-Pierre Nicolas, dar şi Jimmy McRae - tatăl regretatului Colin. În clasamentul general, după această etapă, Vali Porcişteanu şi Dan Dobre ocupă poziţia a treia.
"Raliul Sibiului din acest sezon a însemnat o cursă nebună pentru mine! Ştiam că pot reuşi multe aici deşi, din cauza bugetului, eram singurul pilot din top 10 care concura cu benzină "de la pompă" şi nu cu benzină de curse, cu cifra octanică mai mare. Prima zi a fost una frustrantă. Problemele tehnice m-au năpădit dar nu m-am lăsat copleşit, iar la final de zi mi-am spus că n-am nimic de pierdut şi că a doua zi voi demonstra cât de rapid pot fi. Am recuperat foarte mult şi am reuşit de trei ori timpul al doilea pe probe. Performanţele n-au trecut neobservate şi am primit Trofeul Colin McRae Flat Out, o distincţie fantastică care înseamnă enorm pentru mine! Este recunoaşterea internaţională oficială a evoluţiei mele din ultimele sezoane şi un premiu la care aspiră orice pilot! Mă simt fantastic şi vreau să le mulţumesc tuturor celor care mi-au fost alături. De la copilotul Dan Dobre şi echipa tehnică, până la staff-ul meu personal şi la fanii numeroşi care m-au susţinut indiferent de poziţia pe care mă aflam în clasament! Pentru ei fac totul!" a declarat Vali Porcişteanu.
Edwin Keleti şi Botond Csomortani au abordat curajos Raliul Sibiului, luptându-se de la egal la egal cu cele mai bune echipaje din ERC, fiind la un pas de îmbunătăţirea performanţei de la ediţia de anul trecut când au ocupat locul 5 în clasamentul general IRC. După prima zi de concurs ei se situau pe locul 3 la general ERC şi pe 1 la Production Cup, iar cu o probă înainte de final echipajul ocupa locul 4 la general ERC şi 2 la PC ERC. Din păcate însă, din cauza unei probleme tehnice survenită în penultima probă specială, echipajul BCR Leasing Rally Team a fost nevoit să abandoneze. Ei îşi păstrează însă poziţia de lider la clasa 3, datorită rezultatelor excelente înregistrate la etapele anterioare.
“Un vis devenit realitate! Un raliu de Campionat European, un anturaj super select şi, pentru noi, un RITM de vis care ne-a permis să conducem în categoria Production după prima zi şi să fim pe un senzaţional loc 3 la general! O bătălie superbă cu fostul dublu campion mondial de la grupa N, Toshi Arai, susţinere extraordinară din partea echipei tehnice, a partenerilor şi a familiei, a prietenilor şi fanilor, apoi... SOARTA, care a decis altfel! Pe ultima probă a cedat suspensia dreapta faţă şi am pierdut cel mai mare rezultat din carieră! Insă am câştigat foarte multă încredere în noi şi asta contează cel mai mult! Sperăm ca la anul să fie mai bine!!!” a concluzionat Edwin Keleti.
Alex Filip şi Bogdan Iancu au evoluat pentru menţinerea poziţiei de lider la categoria 2WD, fără a forţa inutil. Ei îşi măresc astfel distanţa faţă de ocupantul poziţiei secunde: „Am ajuns la finalul maratonului raliistic de la Sibiu cu un rezultat foarte bun atât în Campionatul European de Raliuri, cât şi în Campionatul Naţional. Au fost două zile grele, solicitante, dar spectaculoase, în care nu am mizat pe viteza pură, ci am adoptat strategia constanţei. Vreau să-i felicit pe adversarii mei Sebastian Barbu şi Radu Badina, cei cu care am împărţit podiumul clasamentului 2WD, pentru lupta interesantă de pe probe, dar şi pentru fairplay. Mulţumesc echipei care mi-a pus la dispoziţie o maşină pregătită exemplar, dar şi partenerilor noştri care ne susţin” – Alex Filip.
Alexandru Piţigoi – Director General Colina Motorsport: „Vreau să felicit toate cele patru echipaje pentru evoluţia pe care au avut-o la această etapă. Am fost la o probă de atingerea obiectivelor pe care ni le-am stabilit înainte de start. Din păcate, Raliul Sibiului şi-a confirmat statutul de cel mai dur raliu al României, provocând cele mai multe şi grave avarii de până acum. Practic, nu a fost parc de service în care echipa tehnică să nu schimbe părţi componente importante - suspensii, diferenţiale, elemente de direcţie, pompă de combustibil etc., de multe ori la limita maximă a timpului permis de regulament. Vreau să felicit deopotrivă echipa tehnică, pentru munca extraordinară pe care au depus-o pentru a readuce maşinile în starea aptă de concurs, chiar şi atunci când situaţia părea fără ieşire. Îmi pare rău de abandonul lui Edwin Keleti şi Botond Csomortani, însă curajul, viteza şi performanţele pe care le-au atins confirmă forma excelentă din acest sezon. Mă bucur pentru Trofeul Colin McRae Flat Out primit de Vali, în premieră pentru România, ceea ce înseamnă o mare onoare, dar şi o recompensă deosebită.”
Bogdan Speteanu, Director General BCR Leasing a declarat: „Îi felicităm pe toţi membrii echipei BCR Leasing Rally Team pentru evoluţia lor în cea mai spectaculoasă etapă de raliu din acest an. Dificultatea traseului a dublat determinarea piloţilor, solicitând la maximum eforturile echipei tehnice. În pofida problemelor mecanice, insurmontabile pentru unul din echipajele noastre aflate în concurs, noi şi clienţii noştri, ca suporteri, am avut parte de emoţii intense şi de bucuria de a ne menţine pe podium într-o competiţie de clasă internaţională, din ce în ce mai disputată”.
BCR Leasing Rally Team este susţinută în 2013 de BCR Leasing, Omniasig, Mobil 1 prin Star Lubricants, Pirelli, Colina Motorsport, Cronus e-Business, GrECo, Nespresso, Orange, Renault, Radio ZU, Wheels Spedition, Keleti Advanced Driving Consultants.
Raliul Sibiului a fost a cincea şi cea mai importantă etapă din Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop, fiind totodată a 9-a etapă din Campionatul European de Raliuri FIA. Următoarea etapă din CNRD va fi Raliul Aradului, din perioada 23-24 august, pe macadam.